31 jan - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu 31 jan - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu

31 jan

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg cees en cobi

31 Januari 2016 | Portugal, Albufeira

Bonjour mes amis,

Ja,na een paar dagen in Tours verfransen we natuurlijk.Woensdag hebben we een rustig dagje gehad.Alleen een bezoekje aan een supergrote supermarkt Le Clerc.Wat een sortering van alles,en alles was lekker!!!!dus we hebben veel te veel gekocht.De volgende dag was het plan om naar Amboise te gaan,naar het kasteelmuseum Le Clos Lucé waar Leonardo da Vinci z’n laatste dagen sleet.Maar donderdag was het zulk slecht weer,het goot van de regen,zodat we de caravan niet uitgeweest zijn en ons vermaakt hebben met lezen,breien,computerspelletjes,Ipad,enz.Verbinding met internet is heel zwak,dus dat is een beetje jammer.

Vandaag naar Amboise.Het is heel koud geweest vannacht,de auto was stijf bevroren en toen we om 10 uur weggingen was het nog maar 1graad.Maar het was stralend weer.Leuk ritje langs de Loire en de auto geparkeerd in Amboise.Een stukje lopen naar Le Clos Lucé,berg opwaards dus voor mij wel wat moeilijk.Maar het was de moeite waard.Wat een geniale man moet dat geweest zijn.We zagen tekeningen van allerlei ontwerpen ,ideeën en uitvindingen van hem,zoals voorlopers van een vliegtuig, helicopter, tanks, schoepenrad, sluisdeuren,raderboten,draaibruggen enz.Geweldig.En tussendoor ook nog even de Mona Lisa geschilderd.

Om 4 uur vanmiddag begon de welkomsborrel.Benieuwd of er leuke mensen tussen zitten....Het begon met een welkomspraatje van Henk de reisleider,met wat tips en adviezen.Hierna was er een kennismakingsrondje en natuurlijk de borrel.Het was best gezellig.We zagen nog aardige mensen die we al kenden van Ede.Ook kwam er een dame naar me toe die dacht me te herkennen.Na wat heen en weer gepraat te hebben ,bleek ze me van de school de Waterlelie in Spijkenisse te kennen.Ik heb haar zoon destijds(in1978!) in de klas gehad.Ik zie het knulletje nu steeds voor me,maar hij is nu 44!

Morgen naar Bordeaux,ongeveer 330 km,een makkie dus.

Bon soir et a bientôt,

Cobi

• 01 Februari 2016 - 00:06

Toos:

erg leuk jullie belevenissen te volgen.hier ook alles nat met veel wind.

• 01 Februari 2016 - 14:08

Henny:

Heerlijk om zo mee te kunnen reizen met jullie ......nu, het weer is hier niet veel beter, alleen niet zo koud!!
    Vanmorgen nog een stukje gewandeld ....het was zwaar ploegen tegen de wind in!!
    Tot horens.....
    Liefs,
    Henny/Wim

• 01 Februari 2016 - 18:11

Piet En Paula:

Ha Coby en Cees,
    Hebben net op de computer gereageerd, maar we twijfelen of
    Het overgekomen is.
    Veel zon voor jullie van P en P.