Lagos2 - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu Lagos2 - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu

Lagos2

Blijf op de hoogte en volg cees en cobi

15 Februari 2016 | Portugal, Carvoeiro

Hallo allemaal,
Inmiddels zijn we in Albufeira en het is geen voorjaarsweer meer.Gisteren was het erg miezerig,maar nu droog,dus wie weet.Temperatuur goed,17 grd.Geen internet op het veld waar we staan,we proberen op een andere manier een berichtje te verzenden.
Eerst even over de afgelopen dagen.We zijn een week in Lagos geweest en hebben daar een paar leuke trips gemaakt.Dinsdag,9 febr. Eerst een stadswandeling in Lagos,Museo Municipal bezocht met wat interessante bezienswaardigheden en een schitterende barokke kapel.Overdadig aan versieringen,wij zouden het nu overdone vinden.De slavenmarkt bezocht,in die tijd 1440, werden er al slaven uit Afrika gehaald en daar verhandeld.Daarna heel leuk en lekker met elkaar gegeten (Cees zwaardvis en ik sardines,zout!!!!) in een restaurant aan de boulevard.De bus weer in en naar Sagres,een heel groot fort van Hendrik de Zeevaarder uit de 15de eeuw bezocht.Het ligt op de meest zuidelijke punt van Portugal.Imposant om te zien.Daarna naar Cabo de San Vincente ,de meest z.w.punt van Portugal.Daar was weinig te beleven want rond om de vuurtoren was alles afgesloten.Het was een leuk dagje,maar het weer zat niet mee.
Woensdag 10 febr.Marco jarig!!toch een beetje feestdag,al zit hij ver weg.Cees wilde ’s morgens mee met een wandeling,maar dat mislukte omdat ze bij de verkeerde bushalte stonden .’s Middags herkansing.Lange wandeling ,hoog boven de steile kliffen langs met prachtig uitzicht op zee.
‘s Avonds zijn we samen uit eten geweest om de verjaardag van Marco te vieren.We zijn bij een restaurantje geweest op aanraden van Henk(m’n kapper) en hebben daar een spies genomen met grote garnalen en zeeduivel.Super lekker en super veel.(bedankt Henk).Jammer dat ik nu geen foto’s kan oversturen van dat gevaarte......Toen de jarige nog even gebeld ,het was weer een leuke dag,maar wel met regen.....
Donderdags zijn we met een ander echtpaar naar Alvor en Portimão gereden ,mooie boulevard en op het strand gegeten in de zon!!!.’s Avonds was er een dinerbuffet met de hele groep en een fadozangeres.Heel gezellig,prima verzorgd .Gisteren dus hier aangekomen,kort stukje 60 km.We blijven hier 3weken en hebben hier ook een paar excursies.Toch is het prettig dat er tijd genoeg is om zelf ook dingen te doen.Dit was het voor deze keer ,het is nog steeds droog,dus vanmiddag gaan we eens even hier de boel verkennen.Iedereen de hartelijk groetjes en ik hoop dat het verslag doorkomt,

Prettig weekend,Cees en Cobi

• 15 Februari 2016 - 20:16

Erik-Jan:

Hallo vakantiegangers,

Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin. Is de temperatuur ook lekker maar zou de zon nog wat meer mogen schijnen. Daarnaast hebben jullie de goede eet tentjes gevonden. Het klinkt allemaal goed voor elkaar. Lekker hoor. Hier ook alles goed. Alleen nog steeds een beetje herfst en veel kouder dan bij jullie. Veel plezier verder vanuit Vleuten geen bijzonderheden. Hopelijk lukt het om het berichtje in 1x te plaatsen.

Fijne dagen verder.

Groeten uit Vleuten.

• 16 Februari 2016 - 09:46

Rob En Anja:

Goedemorgen C&C,

We zitten nu lekker in het zonnetje in Rockanje, hahaha, achter het glas natuurlijk!!
    Het heeft gevroren en het ziet er prachtig uit, geen wind en gaan vandaag op de fiets naar Brielle.
    Lekker sportief dus. Zo te lezen genieten jullie volop, jammer dat het weer niet stabiel is.
    In ieder geval lekker eten en genieten van de omgeving. Groetjes van ons,

Rob en Anja

• 17 Februari 2016 - 17:02

Corrie Carlier:

Bedankt voor jullie berichtjes, heel leuk om jullie zo te volgen.
    Vanaf nu krijgen jullie prachtig weer zag ik op m'n iPad.
    Vanmiddag waren Joke en Frits uit Maassluis hier en zij denken
    dat vrienden van hen bij jullie groep zitten
    Hun namen zijn Elly en jan debaan doe ze maar de groeten
    (als ze tenminste ook daar zijn) van Joke en Frits.
    Nog heel veel plezier

Corrie

• 19 Februari 2016 - 21:47

Toos:

Hoi Fam.
    Hier alles goed.Jullie zitten in bekend gebied.Jan en Bep zijn er ook.Je hebt in Almancil een heerlijke kippenboer.En aan het strand kan je erg leuk eten.tel.nr jan0031653119300. ZE wonen vlak bij Loule..
    Je rijdt er langs.
    gr.Toos