Albufeira/Tavira - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu Albufeira/Tavira - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu

Albufeira/Tavira

Blijf op de hoogte en volg cees en cobi

19 Februari 2016 | Portugal, Carvoeiro

Hallo lieve mensen,
Even een kleine update van onze vakantie.Het weer in Albufeira is steeds wat beter aan het worden,wel heel veel wind,maar ook zon.Het is ook goed te fietsen naar het centrum,maar we hebben wel van die blitse fietshelmen aangeschaft,want de auto's scheuren langs je heen.Het erg toeristisch ,een beetje Valkenburg.Veel souvenirwinkeltjes en veel eettentjes.Dinsdag hebben we heerlijk in de zon gezeten op de boulevard en over het strand gelopen.'s Middags zijn de verjaardagen van 5 medereizigers gevierd,zij trakteerden op de borrel en de snackjes en verder had iedereen wat hapjes gemaakt.Heel gezellig,maar om 6 uur werd het al heel koud en was het afgelopen.Woensdag zijn wij voor 2 dagen samen naar Tavira vertrokken naar een oude schoolvriend van mij .Hij woont bijna de hele winter in Tavira in een leuk klein vissershuisje.We werden heel gastvrij ontvangen door Jaap en Idel.Ze hebben zelfs een leuk vakantiehuisje voor ons gehuurd om te overnachten.Gisteren van alles in de Tavira bekeken,straks gaan we weer op pad en vanmiddag niet al te laat gaan we weer naar de camping.....
We hebben 's middags op het stand koffie gedronken.De kust is daar heel vlak,een beetje Rockanje ,maar de natuur is daar prachtig.Het heet Ria Formosa,een soort getijdengebied.Kreken en watertjes,veel vogels en byzondere plantengroei.Er liggen zoutpannen van de Romeinse tijd en in Tavira is nog een Romeinse brug.Compleet andere omgeving dan Lagos en Albufeira.'s Avonds om half 7 waren weer thuis.....We zijn nu weer een dagje verder en gelukkig,we hebben een mifi en nu kunnen we zonder problemen internetten,hopen we.We hebben een rustig dagje gehouden heerlijk in het zonnetje.
Morgen is er een excursie naar Loulé(een byzondere markt),daarna nog wat andere plaatsjes ,een mooie kerk bezoeken in Silves,kortom een gevuld dagje. Jullie lezen wel,we vervelen ons niet.....Er is al weer een week om,dus iedereen een heel prettig weekend gewenst ,met niet te veel regen en wind,(gelezen op internet!!) en

Hartelijke groetjes vanaf een zonnige Algarve!!!

• 20 Februari 2016 - 15:45

Rien En Iet:

Beste Cees eb Cobi
    Leuk wat van jullie te horen. Gezellige foto's. Julliie hebben aardig weer. Helaas is
    het hier momenteel slecht niet koud maar wel nat. Morgen gaan we naar Pijnacker
    voor het eerst sinds 4 wkn. Dit i.v.m. griep daar ter plaatse.
    Veel plezier en tot horens.
    Rien en Iet

• 21 Februari 2016 - 10:22

Rob En Anja:

Hallo Cees en Cobi,

Leuke foto's. Het plaatsje Tavira spreekt ons ook wel aan. Een gezellig huisje waarin jullie hebben gebivakkeerd, zo te zien. Hebben jullie weer eens in een echt huis geslapen hahaha! Fijn dat jullie ook weer kunnen internetten etc. Kost wat, maar dan heb je ook wat. En.... met een zonnetje ziet alles er ook heel mooi uit. Geniet er lekker van.
    Groetjes,
    Rob en Anja

• 21 Februari 2016 - 13:14

Henny En Wim :

Hallo Cees en Coby,

Fijn jullie weer te ontmoeten op deze site. Erg leuk om jullie zo te volgen. Leuk de foto's. Zo kunnen we enigszins de omgeving mee beleven. En het weer is ook beter daar dan hier. Hier is er niet veel aan. Maar ja het is nog steeds winter. Nou lieve vrienden geniet nog lekker van al het mooie op jullie reis.

Lieve groetjes,
    Henny en Wim

• 21 Februari 2016 - 19:12

Piet En Paula:

Ha vakantie gangers,
    Weer bedankt voor jullie reisverslag en belevenissen.
    fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben.
    En zoveel mooie plaatsen bezichtigd hebben.
    In Lagos zijn wij ook geweest.
    Wat ons daar opviel waren de kurkeiken.
    Vonden we toen een leuk plaatsje.
    Ik begrijp dat jullie ook happy hours hebben, altijd gezellig.
    Met Piet gaat het goed nu is hij erg verkouden.
    Hopen dat het snel overgaat.
    Het is hier regenachtig en veel wind.
    Wachten jullie volgende bericht weer af.
    Groetjes van Piet en Paula