Huelva Merida Salamanca - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu Huelva Merida Salamanca - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu

Huelva Merida Salamanca

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg cees en cobi

14 Maart 2016 | Portugal, Carvoeiro

Beste allemaal,
We zijn inmiddels op de terugweg!Met gemengde gevoelens want we hebben het erg leuk gehad en......lekker weer.Langzamerhand verandert het.We zijn nu in Salamanca.Vannacht -4grd ,de bloemen stonden op de ramen maar vanmiddag was het 11grd en een stralend blauwe lucht.
Maar eerst Huelva.Daar zijn wij vorige week donderdag naar toe geweest.Het is een grote havenstad,veel industrie,maar ook de stad van Columbus.We hebben het klooster bezocht waar hij de reis naar een nieuwe route naar India voorbereidde (het werd Amerika) en de 3 replica's van de schepen.De man moet toch een enorme lef gehad hebben om zo'n reis te maken. 's Middags een gezellige barbeque gehad en de volgende dag naar Merida.Camping was pet maar de stad prachtig. Romeins Theater van 50 jaar voor Chr.en een arena van 500 jaar na Chr. Mooie Romeinse brug en een aquaduct uit die tijd.Heel veel gebouwen hebben Arabische of Moorse aspecten. Oud staat naast nieuw.Er was ook een prachtig museum met Romeinse beelden,voorwerpen en mozaieken.
Vandaag een bezoek aan Salamanca,de mooiste stad,tenminste met de meest oude gebouwen.Heel lange rondleiding gehad van een Nederlandse vrouw,getrouwd met een Spanjaard.We gingen met de stadsbus en begonnen om half 10.Wat we allemaal gezien hebben ,te veel om op te noemen.Eerst het Plaza Mayor,een omsloten plein met hotels,restaurantjes,winkels ,terrasjes enz.Toen naar de oude cathedraal,uit de 13de eeuw,schitterend,toen naar de nieuwe van een paar 100 jaar later.Naar de universiteitsgebouwen....De oudste universiteit bestaat over anderhalf jaar 800 jaar.En alles ziet er prachtig uit.Het was in een woord geweldig!!!!
Morgen gaan we richting Frankrijk,500 km en woensdag naar Bordeaux.Afscheidsdiner!!!
Het laatste verslgje komt dus uit Frankrijk.
Lieve groetjes Cees en Cobi

• 15 Maart 2016 - 22:03

Piet En Paula:

Ha Cobi en Cees,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal aan mooie dingen gezien hebben.
    We hebben echt met jullie mee geleefd.
    Maar aan alles komt een eind.
    Dus morgen aan de terugreis beginnen.
    Op naar Bordeaux 500 km dat is een flinke rit.
    We wensen jullie een heel goede reis.
    Groetjes van Piet en Paula xx

• 16 Maart 2016 - 09:23

Corrie Carlier:

Lieve cobi en Cees
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Het is hier nog vroeg in de ochtend en
    misschien krijgen jullie dit berichtje nog.
    Wat hebben jullie genoten . Gisterenmiddag kwam je kaart voor de
    zwemmers pas aan.ik was ook niet wezen zwemmen want het was weer een
    lagebloeddrukdag. Morgen gaan we dus naar denbosch. Het wordt voor onze begrippen dan
    prachtig weer. Zonnig en 12graden.
    Ik wens jullie een goede thuisreis.

Groetjes corrie