El Rocio/Sevilla - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu El Rocio/Sevilla - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu

El Rocio/Sevilla

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg cees en cobi

09 Maart 2016 | Portugal, Carvoeiro

Lieve vrienden,

Wat gaat de tijd snel. De week hier in El Rocio zit er al weer bijna op.
Het is hier wel bijzonder. Afgelopen zondag was het hier heel erg druk. Er waren hier een groot aantal Hermandads, een soort kerkelijke broederschappen, die oefenden voor de grote processie met Pinksteren.
Ze droegen vaandels , grote bloemstukken en mooi versierde manden met levensmiddelen. Wij hebben een gedeelte van de mis bijgewoond, heel indrukwekkend.Met Pinksteren zijn hier ongeveer 1 .000.000 pelgrims. De meeste Hermandads hebben hier een eigen huis, anderen slapen in de open lucht.Vandaag zijn we even terug geweest om wat foto's te maken en plotseling zagen we een aantal flamingo's in het water.Het stadje is doordeweeks zo goed als verlaten, er is geen bestrating, veel mensen verplaatsen zich te paard, maar ook de 4WD's zijn in trek.
We hebben ook een mooie tocht gemaakt met 4WD busjes door het natuurgebied. Wel vroeg op, we vertrokken om 8 uur.Het is een mooi gebied,een verlaten strand van 30 km lang,waar slechts enkele vissers mogen wonen, een groot gebied met pijnboombossen , eindeloze vlaktes,waar meestal water staat( nu niet), en veel zandduinen. Kootwijk in het groot.
Veel vogels hebben we niet gezien wegens de droogte, maar wel damherten en andere soorten herten.Het was mooie tocht. Zonder gidsen mag je niet in het gebied.
De volgende dag weer vroeg op, ja het is vakantie, met de bus naar Sevilla. Wat een prachtige stad! We hebben eesrt een poosje rondgewandeld en een paar mooie gebouwen bekeken, ook o.a.
het Plaza de España. Prachtig tegelwerk. Toen naar de katredraal, maar daar stond zo'n rij , dat we eerst maar naar de Santa Cruz (Joodse wijk)
gewandeld zijn met z'n nauwe straatjes en leuke eethuisjes.
s'Middags een rondleiding door het Alcazar met een gids, een Spaanse vrouw, die heel goed Nederlands sprak. Wat een prachtig paleis!
We willen graag nog wel een keer terug naar Sevilla.Om 7 uur waren we weer op de camping.
Vandaag rustig aan gedaan, maar morgen gaan we met een groepje naar Huelva, de stad van Columbus. Van daar uit vertrok Columbus voor zijn ontdekkingsreis Even een opfrissertje: hij landde op 12 oktober 1492 op de Bahama's. Er liggen 3 replica's van de schepen waar hij mee vertrok, o.a. de Santa Maria, de andere namen ben ik vergeten.
Om 4 uur moeten we weer terug zijn op de camping voor een gezamenlijke BBQ. Je zou er moe van worden van zo'n vakantie...
Vrijdag beginnen we aan de terugreis, 2 dagen Merida, 2 dagen Salamanca, dan naar Urrunge en daarna naar Bordeaux.
We zullen wel weer moeten wennen aan de lagere temperaturen, want
het is hier steeds rond de 20 graden,afzien hoor straks weer in Nederland.
Dit was het weer even.
Lieve groetjes,
Cees en Cobii

• 10 Maart 2016 - 07:41

Erik-Jan:

Hallo vakantiegangers,

Nou dat is weer een heel verhaal met leuke avonturen klinkt allemaal wel goed. En zo te zien hebben jullie het ook prima naar de zin. Het voorjaar is daaraf begonnen en hier lijkt de temperatuur en de zon ook aan de beterende hand. Dus als het mee zit is de overgang voor jullie over een paar weken niet te groot. Voorlopig zitten jullie qua lente in de goede hoek van west Europa. Fijne tijd verder groeten uit Vleuten.

• 14 Maart 2016 - 09:09

Wim En Henny:

Hallo Cees en Coby,
    Wat fijn om te horen dat jullie zo genieten.........en dat het weer goed is!!
    We hebben op internet gekeken naar El Rocio......heel byzonder....we hadden er nog nooit van gehoord!
    Nu weer langzaam op de terug weg.....wat gaat de tijd snel.......
    Hoop dat jullie een goede reis terug hebben met minder slecht weer dan de heenreis!!
    Het is hier momenteel zonnig maar nog steeds koud met nachtvorst.....dus geniet over maar even van het warme zonnetje.....
    We vinden het super dat we jullie belevenissen konden volgen........
    Hopen jullie weer snel te zien!
    Lieve groetjes,
    Wim en Henny

• 19 Maart 2016 - 16:26

HillyLeeuwenburgh:

Hi Cobie en Cees,
    Ja Sevilla is geweldig h'e en wat fijn dat de weergoden jullie zo goed gezind zijn,met regen wordt het toch een ander verhaal.ElRocio ken ik niet ga ik opzoeken.
    Ik wens jullie een hele goede terugreis,vergeet niet om daar ook van te genieten!
    Hier is het koud.liefs hilly