Albufeira2 27 febr - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu Albufeira2 27 febr - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu

Albufeira2 27 febr

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg cees en cobi

19 Februari 2016 | Portugal, Carvoeiro

Hallo beste vrienden.
Weer een week voorbij gevlogen.Eerst denk je,wat moet je nu 3 weken in Albufeira doen?Want al die drukte en souvenirwinkeltjes die hoeven voor ons niet zo. Maar er is hier toch veel te doen.Mooie strandjes en een heel mooi achterland.Vorige week zaterdag ,een gezamenlijke excursie,naar Loulé gegaan. Leuk plaatsje,rondwandeling,een gezellige drukte,niet alleen toeristen ,en daarna naar Silves.Daar was een mooi oud fort te bekijken van de Moorse tijd.Het was een hele klim naar boven ,maar zeker de moeite waard.Ook nog naar Almancil en een prachtig oud kerkje bekeken,geweid aan St Laurentius.De voorstellingen aan de binnenkant van het kerkje waren allemaal gemaakt met blauwe tegels( azulejos).Echt prachtig!Tot slot nog heerlijk met elkaar gegeten in Alte.Je begrijp,de volgende dag hebben we niets gedaan.Het moet tenslotte ook vakantie blijven.Maandag,Cees en ik samen een dagje weg!Zo met de groep is wel leuk,maar niet altijd.We zijn weer naar Silves gegaan.Ik had 's zaterdags gezien dat er langs de weg,op straat ,een heel gezellig eettentje was.Er zaten toen ook veel Portugezen .Dat leek me wel wat.De kip werd op een grote barbeque geroosterd,wijntje er bij,beetje sla,een super maaltijd.Naast ons zat een leuk Engels stel en je raakt meteen aan de praat.Doorgereden naar Montchique een stadje in de bergen,mooie weg ernaar toe,plaatsje van niks.Ik zal niet alle dagen beschrijven anders wordt het zo langdradig.Dagje strand,een middagje naar de wijngaard van CLIFF RICHARD!Helaas niet gezien(wat jammer nou!)Als je hier ooit bent kan je dat wel overslaan...
Een leuke dag gehad met een aantal van de groep naar het schelpeneiland Culatra,voor de kust van Olhão.Vaartocht met een ouwe gammele boot van 40 min.(3.75EUR retour)Op het eiland alleen wat huisjes,geen bestrating,2 restaurantjes en een school waar 6 kinderen buiten speelden.Alles zo simpel.30 min naar het strand gelopen,geen schelp gevonden,maar het was toch een hele ervaring.
Donderdag niets gedaan en Vrijdag is Cees met een aantal mensen een wandeling gaan maken bij een ruine van een Moorse burcht.Niet zo interessant als in Silves,maar het uitzicht maakte veel goed.Het heeft vrijdag later de hele dag geregend dus verder thuis gebleven.
Vandaag weer wat gedaan natuurlijk.Samen naar Faro geweest naar het Archeologisch Museum.Het is gehuisvest in een oud klooster,dat alleen was al de moeite waard.Het ligt in het oude Faro wat helemaal ommuurd is.In het museum lag een geweldig mooi mozaïek uit de Romeinse tijd en stelde Neptunes voor.We hebben nog even rond gewandeld,weer veel ooievaars op de daken gezien, je ziet ze echt overal en iedereevia een mooie rit door de bergen weer naar de caravan gegaan.Sorry,het is een beetje lang verhaal geworden,iedereen weer de hartelijke groetjes,nog een prettige zondag verder.en morgen zullen we wel weer een dagje rust houden(of niet!)

Cees en Cobi

• 01 Maart 2016 - 21:21

Erik-Jan Karin Tobias:

Hallo vakantiegangers,

Dat is weer een heel verhaal met leuke belevenissen.
    Een mooi schelpen strand bezocht, maar geen schelp gevonden.
    Nou ja daar ben je ook toerist voor.

De groeten,
    En een fijne reis verder.

EJ, Karin en Tobias.

• 02 Maart 2016 - 11:45

Hilly Leeuwenburgh:

Weer met veel plezier je verslag gelezen,nou jullie doen leuke dingen hoor,en op de fotos te zien is het jaloursmakend mooi weer, hier alleen maar regen.
    Wat fijn ,Co bi dat je de berg op kan klimmen,alleen jammmer nou van Cliff Richard,ik kan me de teleurstelling voorstellen!!! Misschien een reden om volgend jaar nog een poging te wagen!
    Hier alles z!n gangetje.
    Liefs hilly