Naar Bresles en Tours - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu Naar Bresles en Tours - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van cees en cobi hage - WaarBenJij.nu

Naar Bresles en Tours

Blijf op de hoogte en volg cees en cobi

26 Januari 2016 | Portugal, Albufeira

Hallo allemaal
Hier even een update van onze reis.
Zondagmorgen gestart om 10 uur.Aardig weer en niet koud.Lekker rustig op de weg.In België begon het helaas te regenen.Het was een beetje jammer dat iedere parkeerplaats afgeladen was met vrachtwagens,zodat even koffie drinken bijna niet mogelijk was.Dus we reden er op en er weer af.Eenmaal reden we ons klem en moesten we afkoppelen,maar een paar aardige Roemeense vrachtwagenchauffeurs schoten te hulp om met mankracht de caravan te keren.Via de A1 zijn we verder naar Bresles gereden,een onooglijk plaatsje.Redelijke camping,maar wel erg modderig.
Maandag was het prachtig weer en zijn we naar Beauvais geweest waar een mooie kathedraal staat.Helaas hij was gesloten en pas om 2uur open.Gelukkig was er ook nog een museum de l'Oise dat open was.We troffen een heel enthousiaste suppoost,die ons van alles vertelde over wat er te zien was en ons een uur op sleeptouw nam.Maar ja,ons frans is niet zo heel goed,dus we hebben er weinig van meegekregen .Toen was het inmiddels tijd om naar de kathedraal te gaan.Prachtig gebouw,mooi aan de binnenkant,met een prachtige astronomische klok.Ik hoop dat de foto's ook goed overkomen.
Vandaag dinsdag zijn we in Tours aangekomen na een enerverende reis langs Parijs.De bedoeling was de uiterste rondweg te nemen.Het liep anders.Het eerste stuk ging prima maar in de buurt van Parijs aangekomen namen we per ongeluk een verkeerde afslag.Hoe we ook probeerden we kwamen nooit meer op de rondweg maar wel zowat midden in Parijs op de Periferie.Ook was er een ernstig ongeluk gebeurd waardoor we in een enorme file kwamen.Links en rechts vlogen de ambulances en politiewagens voorbij en hebben we bijna 2uur in de file gestaan.Wat een geluk dat Cees zo rustig bleef.....Na deze misère hebben we gauw de A10 opgereden en waren we om half 5 op de camping bij Tours waar we hartelijk ontvangen werden door het begeleidende echtpaar.Dus eind goed,al goed!!En ..ik hoef nooit meer bang voor Parijs te zijn.Morgen weer even een rustig dagje en dan gaan we weer wat doen hier in de omgeving.
Groetjes Cobi en ook van Cees

• 27 Januari 2016 - 08:51

Marco & Mariëlle:

Fijn dat jullie Parijs overwonnen hebben en goed in Tours zijn aangekomen. Geniet van de rustdag en morgen van de bezienswaardigheden.
    Groetjes uit een regen- en stormachtig Rotterdam

• 27 Januari 2016 - 08:57

Anja & Rob:

Hallo C&C,

Nu al zo'n enerverende route achter de rug. Wat een belevenissen, en ...... de reis is nog maar net begonnen. We lezen jullie reisverslagen met plezier en al uit naar de volgende.
    Goede reis en veel plezier, Rob en Anja xxx

• 27 Januari 2016 - 09:23

Corrie Carlier:

Lieve cobi en Cees

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen.
    Goei reis en veel plezier
    Ik kijk uit naar het volgende verslag

Liefs corrie

• 27 Januari 2016 - 11:16

Paula En Piet:

Fijn dat jullie nu op de camping zijn, na het file leed.
    kijken uit naar het volgende verslag, veel plezier
    Paula en Piet

• 27 Januari 2016 - 13:23

Henny En Wim:

Hallo Cees en Coby.
    Het is erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.Wat jammer voor jullie dat jullie de rondweg Marne Valley hebben gemist. Maar zo als jullie al schreven eind goed al goed. Wij hopen dat jullie verder geschoond blijven van file leed en verkeersstroubelingen. Een goede voorzetting van de reis.
    Lieve groetjes Henny en Wim.

• 27 Januari 2016 - 22:33

EJ:

Goed op te lezen dat jullie via Parijs in Tours zijn aanbeland. Nu even een paar dagen rust en dan gaat het echte avontuur beginnen. Minder modder en meer zon zo hopen wij voor jullie.
    Veel plezier en fijne dagen in Tours.
    Gr. EJ, Karin en Tobias.

• 28 Januari 2016 - 13:32

Rien En Iet:

Beste Cees & Coby
    Leuk dat wij jullie op deze manier kunnen volgen. De foto's zijn goed overgekomen.
    Morgen begint jullie grote tocht.
    Veel plezier.
    Rien en Iet